آسان درب
تولیدکننده درب‌های فلزی
• مقاوم در برابر صدا (آکوستیک)
• مقاوم در برابر حریق (ضدحریق)
• استیل پلاست
• استنلس استیل
تولیدکننده درب‌های فلزی مقاوم در برابر صدا (آکوستیک) مقاوم در برابر حریق (ضدحریق) استیل پلاست استنلس استیل

آسان درب ـ تولید کننده درب‌های ایمنی ساختمان

صفحه اصلى /

محصولات /

درب‌های خروج اضطراری پله فرار

درب‌های خروج اضطراری پله فرار

زون‌بندی حریق در ساختمان‌ها
محافظت پله فرار و مسیرهای خروجی
محافظت از محیط‌های با ریسک بالا

درب ضد حریق (Fire Door)
سالانه در سراسر دنیا در اثر عدم رعایت اصول ایمنی ساختمان، حوادث و سوانح دلخراشی گریبانگیر افراد بسیاری شده و علاوه بر تحمیل خسارات فراوان مالی، دچار جراحات جبران‌ناپذیر و حتی بعضاً تلفات جانی می‌شوند. از این رو سازمان‌های بین‌المللی همیشه در تکاپوی تدوین استانداردهایی جهت تضمین کیفیت بخش‌های حساس ساختمان بوده‌اند که در زمینه درب‌های ضد حریق می‌توان از استانداردهای ULC, UL 1784, UL 10C, UL 10B, Bs 476, NFPA 80 نام برد.

درب‌های مقاوم در برابر حریق
درب‌های ضد حریق شرکت آسان درب متشکل از لنگه در، چارچوب و تمامی ابزار و یراق آلات از قبیل لولاها، نوار درزبندی، دستگیره آنتی پانیک ضربه‌ای، جک خود بسته شو، قفل و پشم سنگ در آزمایشگاه مقاومت در برابر آتش به وسیله کوره، مورد تأیید سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی قرار گرفته است.
درب ضد حریق به عنوان لایه محدودکننده آتش‌سوزی، جهت توقف یا تأخیر گسترش شعله و حرارت حریق از یک زون به زون‌های دیگر و یا مسیر خروج اضطراری به‌کار گرفته می‌شود. علاوه بر آن نوارهای درزگیر ضد حریق نصب‌شده بر روی درب و چهارچوب، از نفوذ دود گرم و گازهای سمی ناشی از محصولات احتراق به فضاهای ایمن جلوگیری می‌نماید. در صورت قرارگیری این درب در مسیر فرار، از یراق خروج اضطراری پنیک Panic Exit Hardware استفاده می‌شود تا امکان تخلیه سریع و راحت نفرات از محل حادثه فراهم گردد.

مشخصات درب ضدحریق آسان درب:
• مقاوم در برابر شعله و حرارت تا دمای 800درجه سانتیگراد
• مقاوم در برابر نفوذ دود گرم و گازهای سمی ناشی از محصولات احتراق
• آستانه کوتاه جهت سهولت خروج اضطراری
• اسکلت پروفیلی نردبانی شکل داخلی، جهت جلوگیری از انبساط و تغییر شکل درب هنگام آتش‌سوزی
• عایق‌بندی حرارتی درب توسط پانل‌های فشرده پشم‌سنگ Rock Wool
• دارای جک هیدرولیک آرام‌بند ضد حریق Fire Rated Door Closer
• امکان نصب یراق خروج اضطراری ضد حریق Fire Rated Panic Exit Hardware
• امکان جانمایی و نصب نورگیر مقاوم در برابر حریق
• طرح و رنگ متمایز از سایر درب‌های ساختمان با پوشش پودری کوره‌ای الکترواستاتیک

چهارچوب
چهارچوب‌های آسان درب با بهره‌گیری از دستگاه‌های مدرن خمکاری و بدون هیچ‌گونه محدودیتی در مدل‌ها و اندازه‌های متنوع تولید می‌شوند.

مزایا:
طراحی و تولید متناسب با موقعیت و اندازه دیوار محل نصب
قابلیت نصب با تمامی روش‌ها (سنتی، پیچ، جوش‌کاری)
اجرای تقویت‌های لازم در محل نصب یراق ‏آلات
دودبندی و عدم پاگیر بودن پایین درب با طراحی آستانه‌ای کوتاه‌تر
قابل تولید در ضخامت‌ها و عرض‌های مختلف طبق سفارش خریدار
امکان تولید با فولاد ST12 ، گالوانیزه و استانلس استیل
امکان انتخاب رنگ متمایز از درب توسط خریدار

عایق داخلی (Insulation)
عایق حرارتی تعبیه شده داخل درب ضدحریق، الیاف فشرده پشم‌سنگ نسـوز Rock Wool با ضریب رسـانایی حرارتی 0.039w/m.k  در دمای میانگین 50°c می‌باشد. ماده اولیه اصلی به‌کار رفته در تولید این عایق، سنگ بازالت از گروه سنگ‌های آذرین است. پشم‌سنگ در دمای 800°c به‌طور مداوم عمل می‌کند و در برابر شعله مستقیم آتش مقاومت استثنایی دارد. از نظر زیست محیطی کاملاً بهداشتی بوده و هیچ‌گونه عوارض نامطلوب جانبی ندارد.


یراق آلات (Hardware)
با نصب یراق آلات خروج اضطراری پنیک Panic Exit Hardware بر روی  درب، هنگام آتش‌سوزی و یا حوادث غیر مترقبه افراد به سادگی می‌توانند   درب را باز کرده و از محل حادثه فرار کنند. همچنین به وسیله جک هیدرولیک آرام‌بند Door Closer درب مجدداً بسته می‏شود تا همچنان به عنوان لایه محافظ به کار خود ادامه دهد.
این شرکت با برقراری روابط تجاری پویا با واردکنندگان و تولیدکنندگان یراق آلات و تجهیزات وابسته امکان عرضه بهترین محصولات را فراهم آورده است.


درزگیر (Gasket)
درب‌های ضدحریق آسان درب به درزگیرهایی ویژه تجهیز شده که مانع نفوذ دود سرد و گرد و غبار می‌باشد. این درزگیرها در اثر تماس با حرارت یا شعله آتش، با انبساط تا 4 برابر حجم اولیه، تمامی منافذ موجود بین درب و چهارچوب و یا اطراف نورگیر را عایق‌بندی نموده و از انتشار دود گرم و گازهای سمی محصولات احتراق جلوگیری می‌نماید.
دیگر ویژگی درزگیر ضدحریق آسان درب، جلوگیری از نفوذ اکسیژن به محدوده حریق می‌باشد که با روش غیرعامل Passive یکی از اضلاع مثلث آتش حذف شده و در نتیجه از قدرت حریق کاسته شده و اطفاء آن به روش عامل Active آسا‌ن‌تر می‌شود.

مدل‌ها
SF11: این درزگیر بر روی قاب لبه چهارچوب نصب می‌شود. شکل منحصر به فرد آن، قابلیت ارتجاعی بسیار بالایی را ایجاد کرده که علاوه بر هوابندی و دودبندی، ضربه‌گیر بوده و باعث بسته شدن درب بدون ایجاد صدا می‌شود. چنانچه حرارت یا شعله مستقیم آتش به مجاورت درب برسد، این درزگیر به سرعت افزایش حجم داده و از انتشار گازهای سمی جلوگیری می‌نماید.
SD12: این درزگیر بر روی ‌لبه درب نصب شده و مرحله دوم دودبندی را پس از SF11 انجام می‌دهد.
SG13: این درزگیر در قسمت نورگیر درب‌های ضدحریق نصب شده و این بخش از درب را دودبند می‌کند.

پوشش رنگ (Powder Coating)
پس از اتمام مراحل تولید، درب و چهارچوب سمباده‌کاری و توسط چربی‌گیر و حلال‌های صنعتی شستشو می‌گردد. سپس با روش الکترواستاتیک توسط تپانچه مخصوص، لایه‌ای یکنواخت به ضخامت 90 میکرون از پودر رنگ بر روی سطح آن پاشیده شده و در کوره پخت رنگ با حرارات 200-250°c کاملاً مقاوم می‌گردد. کارشناسان شرکت طبق ضوابط و متناسب با فضای محل نصب، طراحی و ترکیب‌بندی رنگ را به خریدار پیشنهاد می‌دهند.

موارد استفاده از درب‌های ضد حریق
صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
اتاق‌های کنترل و مراکز فرماندهی
صنایع نظامی و دفاعی
مراکز بیمارستانی و آزمایشگاهی
صنایع غذایی و اتا‌ق‌های ایزوله
پله‌های فرار ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری

برخی پروژه‌های انجام شده
آیا نیاز به مشاوره دارید؟